معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران گفت: ۱۰ پرونده علیه معاونین شهرسازی ایجاد شده و مشکل اختیارات شهرداران مناطق هم داریم که با پشتیبانی شورای شهر تا ۲ ماه آینده فرایند نزولی ساخت و ساز به وضعیت صعودی تبدیل خواهد شد.

حمیدرضا صارمی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، حمیدرضا صارمی معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران با حضور در صحن شورای اسلامی شهر درباره وضعیت ساخت و ساز در پایتخت اظهار داشت: ساخت و ساز در کشور از جمله تهران کاهش یافته که البته در پایتخت این کاهش وزن بیشتری را اختصاص به خود داده است. برای مثال در کشور ۱۵ تا ۲۰ و در تهران طی بازه ۵ تا ۶ ساله ۶۰ تا ۷۰ درصد کمتر شده است.

وی افزود: ۴ لایحه برای بهبود وضعیت ساخت و ساز در تهران به کمیسیون عمران و شهرسازی شورا ارائه داده‌ایم و حدود ۶ مورد که در زمینه صدور پروانه مشکل ایجاد می‌کرد و به نوعی موازی‌کاری بود حذف شده است.

وی گفت: در کل شهر مقرراتی پیش از این حاکم شده که در برخی از محلات ۳ طبقه بیشتر ساخت و ساز نشود. البته این مسئله برای سازندگان توجیه فنی و اقتصادی ندارد و از طرفی بلندمرتبه‌سازی هم هر روز سخت‌تر شده است.

وی گفت: ۱۰ پرونده علیه معاونین شهرسازی ایجاد شده و مشکل اختیارات شهرداران مناطق هم داریم که ان‌شاءالله با پشتیبانی شورای شهر تا ۲ ماه آینده فرایند نزولی ساخت و ساز به وضعیت صعودی تبدیل خواهد شد.

کد خبر 649294

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 2
  • IR ۱۵:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۱
    4 1
    ساخت و ساز بی مورد هم باعث سلب آسایش است و هم باعث لطمه به محیط زیست. چرا شهرداری با این همه ثروت شناور در تهران باید مثل بساز بفروش ها همیشه دنبال ساخت و ساز و افزایش تراکم شهر باشد.
  • IR ۱۵:۳۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۲
    3 0
    اینهمه ساخت وسازبی رویه وبلندمرتبه های غیرقانونی درزمان قالبیاف خوب بود؟ عجب!تهران شده فقط ساخت وساز وحمایت ازمافیای مسکن .
  • IR ۱۹:۱۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۲
    0 0
    این مطلب چی بود؟ اصلاً چی بود؟!!
  • IR ۰۰:۰۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۳
    0 0
    حالا تهران با انبوه ساختمان و جمعیت سیال خیلی هم احتیاج به ساخت و سلز نداره به فکر مشکلات اساسی تر باشین نه مشکل بیشتر درست کردن